Monday, November 15, 2010

Katakana Literary Work





Ode to Katakana in Senyu

かな お かな
かたかな いいですよ
から きますか

Kana o kana
Katakana ii desu yo
Kara kimasuka

Letters oh letters
Katakana is great, isn’t it
Where did you come from?

ききました
ちいさい ちゆうん わ かわいい
ごじゅいち です

kikimashita
Chisai choon wa kawaii.
Gojyuichi desu.

I wrote you
Small dash is cute
51 in-all.

いつへいあん
エイゴ と
オランダ、スパインゴ
にほごません

Itsu Heian
Eigo to
Oranda, supaingo.

When was the Heian dynasty
English and
Dutch, Spanish.

5 comments:

  1. Ode to かたかなが すきですよ! It's catchy!

    ReplyDelete
  2. すごいですね!
    I'm curious: Why did you write the languages in カタカナ??

    ReplyDelete
  3. The languages are written in カタカナ because the loan words from them would most probably be in カタカナ!

    ReplyDelete
  4. i really like the third poem!
    わたしはbrownさんです!

    ReplyDelete
  5. Enjoyed the third poem as well. 9 thumbs up. れきしわほんとおもしろいですね。

    ReplyDelete